Stránky

sobota 18. února 2017

Plánování Crudenu


Když člověk po nějakou dobu sleduje Fruity Knitting, začne mít neodkladnou potřebu zkusit ty "steeks". Pro toho, kdo neví co to je, přiblížím. Při pletení fair isle je typické, že se plete pořád dokola a v oblasti výstřihu a průramků se pak pletenina rozstřihne, to je steek. Někdo ji zajišťuje háčkováním nebo zapošitím. Někomu to přijde zbytečné (to mně určitě ne :-)).

Na jednu stranu je to děsivé, ale na druhou stranu to chci vyzkoušet a tak jsem se rozhodla uplést vestu Cruden od Ysoldy Teague.

Cruden je ze sedmi barev. Chtěla jsem si vyzkoušet kombinování vlastních barev a abych nepletla dvacet vzorků, využila jsem makro v Excelu, jak radí spolubojovnice z ravelry.com wendlandcd ve svém projektu. Věděla jsem, že chci Cruden do modra a pak jsem si hrála s barvami, které jsou dostupné v Shetlandské vlně od Karen Noe, kterou jsem chtěla použít.


Člověk si na tom uvědomí, že pletení není koníček pro hlupáky. Nějaké barvy jsem už měla a chtěla použít zbytky, ale těch bylo málo, takže nemohly být MC (main colour) ani CC1 (contrast colour 1), teď od každé barvy potřebujete jiné množství atd. atd. Doporučuji si to zkusit zábava je to velká.

Po vybrání kombinace jsem upletla tři vzorky:




Pletu velikost 35.25 inch přes prsa (89,5 cm). Rozhodla jsem se, že od pasu nahoru zkusím vzít 3mm jehlice, abych tak vestě dala tvar. Je rovného střihu a nechce se mi ubírat vzor. Uvidíme, co to udělá. Držte palce :-).



Žádné komentáře:

Okomentovat